Paszport Aktywnego Ucznia ma na celu podnoszenie świadomości uczniów, rodziców i nauczycieli znaczenia aktywności i sprawności fizycznej, umiejętności ruchowych w życiu człowieka oraz wspieranie nauczania tych umiejętności dla prawidłowego rozwoju psychofizycznego dzieci i zachowań prozdrowotnych na całe życie poprzez obiektywną i rzetelną ocenę. Koncepcja paszportu zgodna jest z pierwotną profilaktyką zdrowia.
Paszport uwzględnia ocenę uczestniczenia w aktywności fizycznej, sprawności fizycznej, umiejętności ruchowych oraz wiedzę i motywację do aktywnego stylu życia dzieci w wieku 8-12 lat. Ocena w Paszporcie obejmuje 4 obszary: 1. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA. 2. UMIEJĘTNOŚCI RUCHOWE. 3. SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA. 4. WIEDZA I MOTYWACJA DO AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ.
Paszport wykorzystuje czteropunktową skalę (poziomy zaawansowania) do oceny osiągnięć w poszczególnych obszarach. Celem opartym na programie nauczania jest osiągnięcie przez wszystkie dzieci poziomu sprawnego. Ocena prowadzona będzie 2 razy w roku szkolnym, a wyniki wprowadzane do paszportu w styczniu i w czerwcu. Poziomy zaawansowania: początkujący, dokonujący postępu, sprawny, wyróżniający się.
Ocena osiągnięć ma na celu motywować uczniów do dokonywania postępów w poszczególnych obszarach i zapewnić im oraz rodzicom i nauczycielom rzetelnych informacji zwrotnych, a nie w celu zdobycia nagrody, uznania czy oceny szkolnej. Wyniki osiągnięte w paszporcie mają pomóc dzieciom w ustaleniu nowych celów w zakresie zdrowego stylu życia, skupionych na wzbogacaniu ich umiejętności ruchowych oraz zachowań prozdrowotnych w codziennym życiu.
Dzięki takiemu podejściu uczeń staje się świadomy:
Polityka prywatności i plików cookies